tirsdag den 13. oktober 2009

Sen nattetime

Hej med jer derude :)

Her sidder jeg så i en sen nattetime, hvor jeg nok burde være gået i seng, men jeg føler mig ikke træt, så det ser jeg ingen grund til. Jegføler mig kun en smule sløv, men det er der vel ikke noget at sige til, når nu klokken er fem minutter i halv et. Her kommer et digt jeg selv har skrevet, som jeg synes passer rigtig godt til stemningen.

Natten

Natten er stille, alle er gået til ro. Udenfor suser blæsten i træernes toppe og hvisker om den nye dags komme. Stilheden har lagt sig over huset som en dyne blød og let som vinden selv. Husets lyde markeres tydeligt i denne totale stilhed, urets tikken, som markere tidens gang sekund for sekund. Lyden fra harddiskens susen og brummen, og mine fingres klapren han over tasterne i mens jeg sidder og skriver dette digt. En bil køre forbi i det fjerne og afbryder stilheden ganske kort. Jeg høre blæstens fortsatte hylden og susen, som fortæller om naturens voldsomme kræfter. En ny dag har taget sin begyndelse, for klokken er tolv, midnatstimen hvor alt kan ske. Nattens stilhed indhyller min sjæl i et slør af tryghed, og renser min forpinte sjæl for uro og angst.

Jeg synes nu egentlig selv meget godt om dette digt, for det beskriver meget godt den ro og tyste stillhed som hersker om natten. Der er noget helt specielt ved denne tid på døgnet synes jeg, for det er der jeg virkelig mærker mig selv, tankernes hurtige flugt gennem sindets mørke kroge. Det er på denne tid jeg lader tankerne drage på langfart, og skriver ned lige,hvad der falder mig ind uden at tænke nærmere over det. Det føles bare som en befrielse at komme af med alle de usagte ord, som ikke blev sagt i løbet af dagen. Nå nu ikke mere herfra.

De venligste nattehilsner med hob om en god nattesøvn for jer alle. KatjaSE.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar