mandag den 26. oktober 2009

Gab, gab! :)

Hold da op, hvor er jeg bare træt! Jeg føler næsten ikke at jeg kan tænke en sammenhængende tanke at træthed. Men trætheden er helt og al dels selvforskyldt, da jeg sad oppe til kl. 03:00 i nat, så kan jeg bare lære det. :) Men har man først sat sig foran computeren løber tiden fuldstændig fra en, sådan har jeg det i hvert fald. Jeg tilbragte det meste af tiden med at læse blog-indlæg i massevis. Det synes jeg er rigtig interessant, at læse hvad folk har at fortælle, og så hvor mange forskellige måder der er at formulere sig på. Jeg skrev også dagbog og en masse tanker ned, og inden jeg fik set mig om, så var kl. pludselig 3 om natten. :) Men sådan kan det gå når man ikke passer på. Lige nu sidder jeg bare og høre musik, så der sker ikke det store. Det er Sissel Kyrkjebø, hun har bare en fantastisk smuk stemme! Hun kan klart anbefales! Vi kender hende vidst alle fra Den lille havfrue, som mange nok så utallige gange i løbet at vores barndom. Hun er nemlig stemme til den syngende Ariel. Jeg elskede virkelig Den lille havfrue som barn, og syntes det kunne være sejt at være en havfrue, og endnu federe hvis de så fandtes. Men det gør de jo ikke. Jeg sender jer lige et digt med på vejen, sådan for sjov skyld. Jeg skrev dette digt i 10. klasse på min efterskole, som en del af en danskopgave vi havde fået for, og er egentlig meget tilfreds med det.


Natur

Duften af regnvåd jord hænger, stille i luften
Det indre barn begynder at juble,
da jeg mærker vandpytten under fødderne
Barnet hopper af fryd
Plask, plask, plask
Jeg stopper op,
vinden slår mod mit ansigt, kold og regnfuld.
Den stikker mod mine kinder,
Og dog bringer den duften af nyfalden regn med sig
At være udenfor giver fred i sindet
lyden af stilhed,
duften af forårets komme
og lyden af vinden i trækronerne,
er blid, behagelig baggrundsmusik for mine ører
Naturen er et kæmpe rum opfyldt af spændende lyde

Det vil glæde mig med kommentarer af digtet. :)

De venligste hilsner KatjaSE

1 kommentar:

  1. Hej Katja.se. Det er et super flot digt. Jeg bliver helt glad af at læse det.

    SvarSlet