mandag den 12. oktober 2009

En dejlig gåtur, i det danske efterårvejr

Hej med jer

jeg har ikke det helt vilde at berette om i dag ud over at jeg gik en dejlig lang tur her i Hellerupområdet sammen med en pædagog har fra instituttet, hvor jeg bor. Det var skønt at blive luftet rigtig igennem, få rørt sig og mærke den forfriskende, kolde og klare efterårsluft, og trække duften af kulde og efterår dybt ned i lungerne. Man kan rigtig mærke nu, at det er efterår og som jeg har skrevet i et tidligere indlæg, så holder jeg så utrolig meget af denne pragtfulde årstid med alle sine smukke farver og stærke dufte. Jeg skrev for nogle år siden et digt om efteråret, som beskriver min måde at opleve det på. En hyldest til det dejlige danske efterår. :)

Efterår

De grå skyer lægger sig, som en dyne af vat over landet. Dagene bliver kortere, og mørket sænker sig tidligt. Blæsten rusker i træernes kroner og blade i gyldne, røde og orange nuancer svæver rundt i en yndefuld og langsom dans, som små alfer. Langsom daler de mod jorden, lander glidende og elegant og lægger sig blidt til hvile. Regnen falder harmonisk og rent, og blander sig med vindens susen, i en stille, ren og stærk musik skabt af efterårets klare toner. At gå udenfor på en efterårsdag er som at blive født på ny. Træerne ser ud som står de i flammer, røde og gyldne. Efterårets kappe lægger sig over landet og skjuler alt det grønne bag de rene og klare farver, og fortæller os alle om vinterens snarlige komme.

Efteråret er som balsam for sjælen, rensende og lindrende.

Respons på digtet er meget velkommen. :)

De venligste efterårshilsner fra KatjaSE.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar