fredag den 30. oktober 2009

Ikke det store at berette om

jeg har såmænd ikke det store at berette om i dag, da det ind tilvidere har været en stille og rolig dag uden de store begivenheder. Jeg har cyklet på kondicykel med min kæreste. Derefter tog vi os begge et velfortjent bad. Jeg lagde mig på sengen for at slappe af og høre lydbog, men det endte med at jeg faldt i søvn, og vågnede kl. 12. Det var ikke lige planlagt fra min side. Jeg er bare så træt for tiden jeg ved ikke hvorfor, og hvis det stod til mig, så kunne jeg sove hele dagen væk tror jeg, men det går jo ikke, for så får jeg lavet helt om på min døgnrytme og det er ikke det bedste at gøre. Efter jeg havde spist frokost sad jeg og snakkede med en god veninde, vi gik ned for at få noget frisk luft, og hun for at ryge en smøg. Der stødte nogen af vores andre venner fra Musikprofilen til, og vi fik os en god snak. De to andre gik lidt efter, og min veninde og jeg fortsatte vores snak, og inden vi fik set os om var klokken kvart i to. Så var der eftermiddagskaffe i kantinen, som vi gik og op drak noget af, og snakken fortsatte. Derefter var jeg sammen med en anden veninde ganske kort tid. Jeg gik ind på værelset for at slappe af og fortsætte på min lydbog, men endte endnu en gang med at falde i søvn, og jeg vågnede først igen kl. 4 Ubs, hehe heller ikke planlagt. :) Så alt i alt har det ind til videre været en meget stille og rolig dag.

I går blev jeg inviteret til klassisk koncert af Ungekurset jeg kom med på et afbud fordi en af de andre ikke kunne, til mit store held. Det forløb jeg gik på sidste år. Det var Spil dansk dag i går, så vi skulle ind og høre værker at tre danske komponister Ib Nørholm, Anders Brødsgård, som begge er komponister i den nyere tid. Og så var der den kendte og meget dygtige komponist Carl Nielsen, som bare har skrevet nogen fantastiske stykker, og utroligt smukke melodier. Vi hørte Carl Nielsens violinkoncert og Aladins Swete med en rigtig dygtig violinist ved navn Sergay Sisijan som solist på sit instrument. Det var en meget blandet oplevelse synes jeg, for Ib Nørholm og Anders Brødsgård havde skrevet nogen specielle stykker, som jeg ikke rigtig syntes om. Men dem af Carl Nielsen var rigtig smukke værker. Jeg er rigtig glad for at jeg kom med, for jeg er vild med klassisk musik, og glad for at jeg fik den oplevelse. Det var også rigtig hyggeligt af være sammen med vennerne på en anden måde end sædvanligt.

Fortsat god dag til jer alle

De venligste hilsner KatjaSE.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar