fredag den 17. juni 2011

Tandemcykling :)

Ud over at spille Goalball om tirsdagen cykler jeg tandem en gang om ugen det er om onsdagen det foregår. En Tandem cykel er en forlænget cykel, hvor der er plads til 2 personer, det er den der sidder foran som styre, eller det er det på de fleste cykler i hvert fald. Det er en virkelig genial opfindelse synes jeg, for jeg kan som synshandicappet ikke rigtig cykle ude på de trafikerede veje, og jeg tør heller ikke af angst for at komme til skade eller blive kørte ned, fordi jeg ikke lige får set det der kommer. Der er det rigtig smart med en tandemcykel, for så kan jeg som synshandicappet cykle frit, da det ikke er mig som styre så overlader jeg styringen og tilliden til piloten som vi kalder den der styre og sidder foran. Vi mødes alle på Kastelsvej på Østerbro, hvor vi bruger lidt tid på at gøre os klar, få instillet sadlen, så den sidder rigtigt og få kørt cyklen ud på vejen, så vi er klar til at køre. Klokken seks går det afsted ud i den grønne natur vi køre omkring 40 km. Hver gang, og det er slet ikke så hårdt som det lyder, da man jo er 2 om at få fart på, og så går det ret stærkt. Fra gang til gang er der en turleder en person, som har planlagt hvor vi skal køre hen denne onsdag aften. Så det er meget forskelligt hvor turene går hen, men det er super hyggeligt, da snakken går mens vi cykler af sted og så snakker man jo også med sin pilot, og det er bare så rart at få rørt sig, køre nogle kilometer og få en masse frisk luft, for det skulle jo være så sundt siger de kloge hoveder, men jeg tror sgu de har ret, for jeg har det så godt, når jeg har dyrket noget motion enten ved at spille Goalball eller cykle 40 km. På Tandem. Jeg nyder i det hele taget bare at få rørt mig på en eller anden måde, for jeg kan mærke at det er godt for mig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar