søndag den 19. juni 2011

Finsk drengekor, shopping i Fona, og cafébesøg :)

Dagen i går var en rigtig god dag en af de bedste dage længe synes jeg. Jeg var sammen med tre af mine medbeboere Michael, Mehtap, Jonas og en pædagog på en lille udflugt ud af huset. Omkring kvart over elleve tog vi s-toget ind imod Nørreport.

Der fra gik vi fra stationen imod Københavns domkirke, hvor der var en gratis koncert med et finsk drengekor, og det havde vi besluttet os for at tage ind og høre så var det oven i købet gratis, så det kunne jo ikke være bedre. :) Vi var ved kirken lidt i tolv, hvor vi så brugte lidt tid på at finde os nogle pladser. Koncerten startede klokken tolv, så det var ret godt timet. Koncerten startede med et orgelstykke, som jeg ingen anelse har om, hvad hed, men smukt var det i hvert fald vor frue er jo en stor kirke og orgelet med de fyldige klange formåede at fylde hele rummet op med lyd. Efterfølgende kom drengekoret syngende gående op af kirkegulvet i langsom procession. De var iklædt kor tøj, som var sorte tunikaer med en slags hvide kraver for oven og sorte bukser. Kraverne gjorde at de mindede lidt om præster synes jeg. En ting er sikkert de kunne deres teknik de var velafbalancerede i deres klang og havde meget fyldige stemmer, og formåede at smelte sammen til et hele en stemme de var virkelig dygtige. Jeg er glad for at vi fik den oplevelse med, for det var bare fantastisk. Koncerten varede lidt over en time.

Efter vores musikalske oplevelse gik turen videre til Fona, hvor vi var nogle stykker, som var på udkig efter lidt forskellige ting. Mehtap og jeg fik købt os nogle høretelefoner. Og Michael, Peter og jeg købte os alle tre en Philips MP3-afspiller, som er rigtig nice efter jeg har lært den lidt at kende. Der var lige tre tilbage af afspillerne, så det var meget godt. Det er skønt at sidde med hovedtelefoner, hvor lyden er i begge øre. :)

Efter vores lille shoppingtur besluttede vi os få at finde en café, hvor vi kunne få noget at drikke og spise, men det var ikke så nemt, da der var fyldt op det fleste steder, men der var godt nok også en del mennesker på Strøget. Det lykkedes os dog at finde en café til sidst efter vi havde gået lidt tid. Det blev en rigtig hyggelig café ved navn Munter. Jeg bestilte en kop varm Kakao og en chokolademuffin, Michael det samme, og Mehtap bestilte også en muffin og en kop Mynte Ingefær og Lime te Peter bestilte en Kaffe Late, et glas isvand og nogle ovnstegte kartofler og Jonas ingenting. Og så sad vi ellers der og hyggede os i noget tid. Og til sidst gik vi mod Nørreport og tog toget hjem mod Instituttet. Tak alle sammen for en hyggelig dag i går. :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar